ŠKVERSKI KIPAR



Naslov filma: Škverski kipar
dokumentarni film
trajanje 30 minuta
Hrvatska 2014.
original format: HD 25 P color
audio: stereo 2.0, hrvatski
aspect ratio: 16:9 anamorphic
fomat za prikazivanje: DCP, HDCAM, Digital beta

redatelj Branko Ištvančić
scenaristi Damir Sirković i Branko Ištvančić
snimatelj Boris Poljak
montažer Branko Ištvančić
skladatelj Dalibor Grubačević
glumačka interpretacija Nikša Kušelj
produkcija Artizana

Inženjer strojarstva splitskog brodogradilišta Stanislav Bavčević "škverski kipar" godinama je od otpadnog brodograđevnog materijala izrađivao skulpture.


Stanislav Bavčević "škverski kipar"postavio je Spomenik težaku, koji je napravljen u obliku velike težačke motike, jato galebova u letu na molu splitske marine, postave klapskih pjevača na ulazu u Omiš, božićnih jaslica, ali uvijek istinski inspiriranih škverskim motivima. U splitskom brodogradilištu postavio je za Veliki petak raspelo Isusa Krista razapeto uz pomoć triju škverskih dizalica…

Izložba je našla povod da se iz plašta čovjeka, iz svojevrsne robne kuće koja drži lijepe odjevne predmete ili, ako hoćete, iz kozmetičkog salona punog preparata za ljepotu, stvori bajka o vanštini. Držim međutim kako problematika čovjeka nije u njegovoj vanštini, nego u nutrini. Vanjština se lako može oblikovati, a nutrina je već nešto drugo, pozornica neprekidnog sukobljavanja sa samim sobom, ali i s okolinom.

Motiv Križnog puta uvijek je intrigantan, a mene je baš za ovu temu inspirirala trenutačna situacija u škveru, koji se također nalazi na jednoj vrsti Križnog puta, dok škverski radnik predstavlja Isusa na križu.

Inženjer strojarstva splitskog brodogradilišta Stanislav Bavčević "škverski kipar" godinama je od otpadnog brodograđevnog materijala splitskog brodogradilišta izrađivao skulpture, Spomenik težaku, koji je napravljen u obliku velike težačke motike, jato galebova u letu na molu splitske marine, postave klapskih pjevača na ulazu u Omiš, božićnih jaslica, ali uvijek istinski inspiriranih škverskim motivima. U splitskom brodogradilištu postavio je za Veliki petak raspelo Isusa Krista visoko 52 metra i teško 20 tona razapeto uz pomoć triju škverskih dizalica. Stanislav Bavčević je čovjek koji je u splitskom brodogradilištu našao ne samo egzistenciju, već i neiscrpno vrelo inspiracije i materijala za svoju kiparsku umjetnost. Na licu mu se očitavalo nestrpljenje da započne novi dan. Njegov osnovni alat nisu bili dlijeto i čekić, nego brusilica i aparat za varenje. U onome što svima nama predstavlja gomilu otpada, on je vidio beskraj figura, likova i oblika.

"Umjetnost je istodobno pjesma i molitva."
Ivan Meštrović

Film je sufinanciran sredstvima Dokumentarističkog fonda Grada Splita

 

 
TRAILERI